دکلره مو

دکلره مو روشی است که در آن رنگدانه های مو رنگ طبیعی خود را از دست میدهند و قابلیت این را دارند که به هررنگ دیگری دربیایند. در حقیقت با دکلره کردن رنگ اصلی موها از بین میرود و پس از آن میتوان هرگونه رنگی را برروی موها پیاده کرد.اگر تصمیم دارید موهای خود را رنگ کنید باید از یک اکسیدان مناسب استفاده کنید.

“”دکلره مو یکی از دوره های آموزشی رنگ مو درآموزشگاه بانو جعفری اصفهان است””

سه نوع اکسیدان در بازار موجود می باشد که عبارتند از:

۱)اکسیدان 6درصد که برای موهای بسیار نازک و موهای صورت و در کل برای موهای آسیب پذیر استفاده میشود.
۲)اکسیدان 9درصد که فقط برای موهای معمولی مورد استفاده قرار میگیرد‌.
۳)اکسیدان 12درصد: از این اکسیدان میتوان برای هایلایت استفاده کرد همچنین برای موهای ضخیم و کلفت نیز کاربرد دارد. اگر شما موهایی دارید که به سختی رنگ آن باز میشود استفاده از این اکسیدان میتواند برای از بین بردن رنگدانه ها به شما کمک کند.

decolore01 آموزشگاه آرایشگری اصفهان الهام جعفری

روش های دکلره مو

با دو روش میتوان موها را دکلره کرد:

  • فویلی
  • کلاهی

در روش دکلره با کلاه نباید هیچ گونه گره ای در موها وجود داشته باشد بنابراین در ابتدا باید موهارا خوب شانه زد و بعد از آن تارهای نازک مو را با قلاب از سوراخ های کلاه بیرون کشید، اگر در حین دکلره موهای شما خیس باشد باید آنها را خشک کنید تا بتوان تارهای نازک مو را بیرون کشید.

بعد از بیرون کشیدن موها از سوراخ های کلاه باید با اکسیدان 12درصد و پودر دکلره موها را رنگ کرد. همچنین برای سریع تر رنگ گرفتن موها میتوان بر روی آن یک نایلون گذاشت.

یکی دیگر از راه های دکلره کردن مو دکلره بوسیله فویل می باشد در دکلره بوسیله فویل حجم زیادی از موها بطور همزمان روشن میشوند. در روش فویلی برای روشن شدن رنگ موها بطور دسته ای آنها را در فویل قرار میدهند تا روشن شود.

در این روش خط های هایلایت بطور منظم در کنار یکدیگر قرار میگیرند و هر دسته ای از موها با پودر دکلره و اکسیدان مخلوط میشود

در نظر داشته باشید که در روش فویلی هم موها نباید هیچ گونه گره ای داشته باشند.

عوارض دکلره کردن مو

بطور کلی دکلره مو نرمی و لطافت مو را از بین میبرد دلیل این موضوع آن است که موادی که در پودر دکلره استفاده شده باعث از بین رفتن خاصیت ارتجاعی مو میشود و این نداشتن خاصیت ارتجاعی رفته رفته باعث شکستن مو میشود.
نفوذ مواد شیمیایی دکلره به ساقه مو باعث میشود که اسید های چرب طبیعی تجزیه شوند که این امر منجر به ضعیف شدن رشته مو و در نهایت آسیب به ساقه مو است.

توصیه هایی برای انجام دکلره مو

اگر موهای خود را دکلره کرده اید یا تصمیم به انجام این کار دارید این موارد را مدنظر قرار دهید:
-برای افزایش نرمی و لطافت موهای خود حتما از نرم کننده ها استفاده کنید.
-توجه کنید که موها را نهایتا ماهی یکبار میتوان دکلره کرد و اگر دکلره بیشتر از یکبار در ماه انجام شود موها بسیار خشک و شکننده میشوند.
-یکی از روش هایی که افراد اصولا در دکلره استفاده میکنند این است که برای آنکه موها سریعتر به خود رنگ بگیرند از وسایل گرمایشی مانند اتو یا سشوار استفاده میکنند توجه کنید که اگر از این نوع وسایل استفاده میکنید باید حرارت آن بسیار ملایم باشد در غیر اسن صورت باعث خرد شدن مو میشود.
-بعد از دکلره و شستشوی موها آنهارا تقویت کنید تا رطوبت مو تامین شود.
-برای شستن دکلره از روی موها بهتر است نرم کننده تقریبا 15 دقیقه روی مو بماند و بعد آن را با آب بشویید.

رای بدهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *